Mä tiesin alusta asti, että tää mun lähteminen ei todellakaan tuu olemaan halpa missään nimessä. Sen takia hainkin sitten Visaa pankista. Lähinnä siks että saisin maksettua ekan kuun vuokran ja takuuvuokran siellä.

Oon juossu pankeissa niin täällä ja laittanu viestiä Hyvinkäälle, ja aina sieltä annetaan vähänkin toivoa. Mä en saa Visaa, koska en oo enää opiskelija ja mun tämän hetkiset tulot ei oo niin huimat, että ne luottoa myöntäis. Jos oisin persaukisena opiskelijana, kuukausi tuloina opintotuki 435€/kk + mahdollinen opintolaina 300€/kk, hakenu luottokorttia, oisin heti välittömästi kyllä saanu Visan ja vaikka mitä muita luottokortteja. Mutta nyt kun oon osa-aikasena töissä ja kuukausi palkka on lähes saman verran ku toi opintotuki+laina yhteensä ni ei mulle mitään luottokorttia anneta.

Joten sitten taas kerran kävin paikallisessa pankissa ja laitoin Hyvinkäälle viestiä. Sieltä sitten soitti naishenkilö ja käski tekemään lainahakemuksen ja porukat takaamaan sen. Lainasummakaan ei olis ollu mikään hirvittävän iso; alle parissa vuodessa oisin sen saanu maksettua pois täysin kokonaan. Nyt sitten soitti nainen ja sano samat syyt mun lainansaamista vastaan ku miks en visaa saanu. Tämän hetkiset tulot liian pienet. Turha siinä sitten selitellä, että siinä vaiheessa ku mä sitä lainaa alan takasi maksamaan mun tulot on enemmän ku tuplaantunu! "Mutta kun meidän tulee ottaa huomioon sinun tämän hetkinen maksukykysi." Blaa blaa blaa!! Vittu kun pisti vituttamaan koko saatanan paska!! Ei noi pankki-ihmiset ainakaan helpota mun lähtöö. Pitää vissiin pyytää iskää ottamaan se laina omiin nimiinsä... Tosi kiva.

Tiedänpähän ainaki sitten viimeistään ku tuun takasi Suomeen ni vaihdan pankkia. Muutenki menee hermot ku kaikki mun pankkiasiat pitää hoitaa sen pankin kanssa missä mulla on tili avattu vaikka asun jossain ihan muualla. Vittumaista.