Aloitan nyt toista blogiani, koska edellinen blogini, ja ns. neljäs elämäni, päättyi opiskeluni päättymiseen toukokuussa. Nyt jo jonkin aikaa ollessani ns. tuuliajolla, sain uuden työpaikan Southamptonista, Isosta-Britanniasta. Tästä alkaa minun viides elämäni.

Tällä hetkellä asun vielä Mikkelissä, mutta marraskuun ensimmäinen tai toinen päivä muutan Southamptoniin ja kolmas marraskuuta aloitan työt. Viimisen vuoden ajan oon haaveillu ja unelmoinu ulkomaille muuttamisesta ja nyt se on vihdoin tapahtumassa. En oo ite sitä vielä ihan kokonaan sisäistänyt; oon vasta viikon tienny mun uudesta työpaikasta.

Lähtö Suomesta ei tule olemaan helppo. Vaikka mulla ei oo täällä mitää mikä mut täällä pitäis väkisin, on mulla kuitenkin mun koko perhe ja kaikki kaverit täällä. Mä kun lähden kuitenkin ihan täysin yksinäni täysin outoon ja tuntemattomaan maahan. Mutta jos mä en nyt lähde, mä en lähde ikinä.

Mä oon yrittäny netin kautta etsiä kämppää itelleni sieltä. Ihan turhaan. Ei oikeesti vois olla vaikeempaa hommaa kun löytää kunnollinen, kohtuuhintanen, kalustettu yksiö suht läheltä työpaikkaa/keskustaa. Ei semmosta taida ollakkaan. Kaikki mitkä on mua kiinnostanu kaikin puolin on hintaluokkaa 500€/kk. Hintataso siellä on huomattavasti kalliimpi ku täällä... Mut ei auta.

Mä luulen et mä joudun menemään hotelliin tai johonki B&B-paikkaan muutamaks ekaks yöks ennen ku löydän oman asunnon. Kumpa mulla olis joku kaveri tai kaverin kaveri siellä jonka luokse mennä aluks. En mä ajatellu että se on näin vaikeeta. En mä ajatellu muuta ku miten hienoo se olis asua Briteissä ja tutustua uusiin ihmisiin ja kokea uusia asioita. Kaikki realistiset ja pakolliset asiat jätin huomioimatta kokonaan. Nyt mä voin rehellisesti sanoa, että mulle on tulossa stressiä tästä kämppä asiasta. Mulle ei oo ikinä ennen tullu stressiä mistään taikka tuntunu näin paniikilta mikään.

On vielä niin paljon kaikkea ennen ku mun elämä siellä tuntuu edes yhtään samanlaiselta kun miltä se tuntuu nyt; mulla on kaikki viralliset hommat hoidossa ja mistään mun täällä elämiseen liittyvästä ei tarvii huolehtia.